En redig semester

Jag är hemma, efter en hemsk färd upp på ca 9 timmar och 4 byten.
två dagar fullspäckade av kilometer efter kilometer av oändliga längdskidspår och klättring uppför i morsans skidor från 80-talet.
Lyckades uppföra mig som Stig H. Olsson i en dödsbacke, kunskaperna inom plogning är icke stora, så inför en grupp erfarna lägndskidåkare kom jag farande i 100 km/h och ropa " ojojoj, jag kommer dö!" och landar i en snödriva.
Jag blickade längtansfullt upp till skidbackarna och förbannade mig själv över att jag inte tog med mej snowboarden istället.
Man ska hålla sig till det man är bra på.

Det var ju inte bara dåligt, det var för det mesta bra, fina fikastugor med många kaffepauser, mycket mat i stora mängder, fina utsikter och en lite liten bränna i ansiktet+ den underbara träningsverk som kommer infinna sig imorrn och gör mej påminnd om att jag har motionerat.

Nu är jag hemma och katten klänger på mina bara ben med klorna utfällda, så poppis är jag hos henne.
Håller på att fylla badkaret med varmt vatten, det tar ungefär 1½ timme.

Kanske inte kan gå imorrn.

Slut

Kommentarer
Postat av: desi

haha! du skulle tagit brädan och du du skulle kommit till norge;)

2008-02-24 @ 21:51:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0