to drunk to be drinking wine

En arbetslös måndag.
I lördags gjorde3 jag min första visit till bolaget för att inhandla två pavor vin som jag och Nina drog i oss medan vi kollade på Wall-e och spelade Guitar Hero. Vilket inte var lätt eftersom vinet slog slint i huivet ganska fort efter en jobbig arbetsdag. Somnade nästan medan vi spelade.
På Söndagen var vi ändå uppe tidigt för att åka till Marieberg för att bara inhandla nödvändiga saker, som vinterkläder. Vi hade lovat varandra att säga till på skarpen direkt ögonen började flacka mot onödiga inköp. Någonstans mellan parkeringen och ingången till Gina Tricot så sprack det.Det slutade med att vi hade hela baksätet fullt med påsar, dock så fanns det ingen påse innehållande de saker som vi kommit för att köpa. Synd, nu måste jag göra en till visit i veckan  =).
Jag har upptäck en färdighet om mig själv när de gäller Nina, mina öron stänger automatiskt av sig när hon pratar. Jag vet inte varför men ibland så kan jag verkligen inte lyssna på vad hon babblar om även fast jag vill. Ofta har jag svarat på hennes frågor med "Mhmm.." och "ahh..va?". Måste ta och skärpa mig innan jag får en käftsmäll.
Men nu har hon tagit med sig Böna och åkt hem till Arvidsjaur, kommer kännas lite tomt och tyst utan henne, hon har pratat i mitt öra konstant de senaste 3 månaderna hehe.


Idag skulle jag göra massa bra saker, städa, rensa källaren, leta jobb etc, men oturligt nog kom böckerna jag beställt, fortsättningen på Twighlight. Så nu har jag snart plöjt igen halva tvåan. Så inget nyttigt blir gjort idag heller. Tack gode gud för att man bor hemma.
Adjö


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0