sadday


Sitter och kollar på lite resbilder på randombloggar och känner ett släng av sorg. Jag tappade bort mina fina svarta almanacka i somras, den hade jag med mig i Thailand/Filippinerna och använde som resdagbok. Jag tyckte redan bara några veckor efter resan var slut att det var kul att sitta och läsa i den. Jag orkade inte blogga och skrev i resedagboken.se ungefär en gång i veckan under resan men i almanackan skrev jag varje dag och nu är den borta. Känns som att jag har tappat bort hälften av alla minnen. Jag kan verkligen inte fatta vart den tog vägen, jag har gått och klurat på det i ett halvår och frågat alla ifall dom har sett den eller om jag glömt den hos nån. VART ÄR DU?!
Grejer är att jag har flyttrensat alla mina grejer 2 gånger på ett halvår också och då dyker dom mest bisarra grejerna upp som man inte sett skymten av på år och dar. Jag tänker inte ge upp!



Kommentarer
Postat av: Sofia

hej sofia! hmm gud så trist med din dagbok :( ´hoppas verkligen att du hittar den ! jag har lite frågor...befinner mig i en fas i livet där jag varken vet in eller ut, vad jag ska göra med mitt liv..för tillfället snurrar bara thailand i mitt huvud. är sjukt sugen på att boka en resa och vara borta någon månad.. hur gjorde ni ? bokade ni boende hemifrån ? hur mkt pengara hade du med dig ? :) kram sofia elvenäs.

2009-11-17 @ 21:14:32
Postat av: sofia

Hej Sofia, jag har märkt på fejan att du är sugen =). Jag börjar redan planera en Thailandsresa tills jag är klar med utbildningen, åh jag behöver sol =P.



Vi bokade bara flygbiljetter, vi kom fram i Bangkok på dagen och kom fram till ön på eftermiddagen så vi hade lite tid att leta runt bland boenden. Det var inga problem alls att hitta, det finns alltid rum, det är ju lite beroende hur kräsen man är =) Vi åkte ju när det fortfarande var lågsäsong och då behöver man verkligen inte boka.

Det är väl mest om man ska bo på hotell, men bungalows och rum finns alltid.



Jag hade alldeles för lite pengar med mig, jag hade lite mindre än 10 000 per månad och de räckte inte, men det beror mycket på att vi flög mycket och det blev dyrt. Men ska man inte resa runt allt för mycket och kanske åker buss ist så ska du nog kunna klara dig på 10 000 i månaden, vi bodde ganska billigt i bungalows.

Åh åk iväg nu Soffan! Eller så väntar du två år på mig så jag kan följa med =)

Kram

2009-11-17 @ 21:33:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0