Göteborg


Okej, nu är alltså Göteborg min stad. Jag bor i ett litet rum på vinden i en villa nånstans i Örgryte. Jag har rosa tapeter med fåglar på, tre garderober och sjujävla jobbiga trappor att springa i varje dag. Jag tar spårvagnen till Kortedala för att utbilda mig och bli klok tillsammans med mina ca 30 medstudenter som är så goa hela högen.


Mitt rosa lilla rum (lite stökigt)


Vindsutrymme/förråd/skafferi som är kolsvart för lampan är trasig. scary

Första helgen här så tog mor med mig på spa på Orust, de var de bästa, glida omkring i morgonrock och tofflor, sitta i bubbelkoppen, lite behandlingar och äta trerätters. Sen lämnade min mor mig och åkte hem, då var jag helt själv i Göteborg alltså. Utan internet och utan tvkaanaler. Mina filmer och twilightböcker fick göra mig sällskap+ många promenader för att fördriva tiden. Hade en bara en lektion första veckan, trist men jag tänkte inte spendera min lediga tid ensam så jag åkte och hälsade på min Kristina i Lund och hade en jättefin helg. Skönt att det är lite närmare att åka och hälsa på henne, då kanske det kan bli lite oftare. Vi var ut på nation, käkade sushi, hade filmkväll och var på kräftskiva.
Kommande vecka börja skolan komma igång lite, har nästan saknat att plugga. Sick
Bowling och utgång i fredags, sen kom far pch hälsade på med lite saker jag glömt ta med mig i fytten. Han kom som en virvelvind med internet åt mig, Lycka! Han fixade lite tvkanaler, han lyckades få in 3:an! Som jag inte haft på typ ett år och nu kan jag äntligen koll på DOOL igen!! Han möblerade om hela mitt rum, vägrade sitta still. Sen gick vi på teater, Trettondagsafton, brabra.

Trivs bra här i mitt lilla rosa rum, inga längta-hem-ångest-attacker än så länge ;)
till helgen så ska jag dock hoppa på bussen hem till Lindesberg och gå på lindemarken ^^

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0