wellilikeit

har vart inne och snokat på kristinas numera nedlagda blogg, men hon är den roligaste människa jag känner så jag snodde det här av henne, ang. vett och etikett i Lund:

1. Du måste ha en cykel i Lund

2. När du är cyklist så gäller inga vanliga regler för dig. Du får köra i 100km/h på gågator, skrika på folk och köra rakt ut framför bilar. Om det händer en olycka är det ALDRIG cyklistens fel, det är fotgängaren/chiuahuan/tanten med rullatorn/bilistens/dagisbarnets fel. Det är oxå okej att putta folk när man cyklar om cyklisten anser att du är för nära.(självupplevt)

3. Det är okej att helt ensam sitta i en park på en bänk, även när du är under 60 år. Där jag kommer ifrån ses man som lite udda eller som alkholist om man uppför sig så, men i Lund är man mer filosofisk.

4. Man har ju fått höra om den fina stämningen i skåne, skåningar är ju tydligen mycket öppnare, gladare, trevligare och snyggare än resten av Sverge. Men jag skulle vilja avskriva detta som en myt... Se bara på cyklisterna och Grannfejden.

5. Den skånska dialekten är inte charmig, bara ful och oförståelig.

Kommentarer
Postat av: Kiki

Hihi, min start i Lund var lite tuff ja. KOM till karnevalen!

2010-05-01 @ 10:02:18
Postat av: sofia

haha Du ska ju bara gå och lägga dig fyllekaja ^^

ja jag vill, om jag håller i mina slantar så ska jag nog kunna komma.

2010-05-01 @ 10:07:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0