blows

Ogillar kursböcker och informationen kring de. Var så nöjd att jag hittat en bra säljare på blocket så jag slipper bli bankrubt på alla dess kursböcker. Uppmaning till alla studenter är att köpa kursböckerna i tid innan kursstart, fine tänkte jag och accepterade att 6 böcker kommer behövas till dessa kurser.

Bra! På introduktionen så släpper föreläsaren bomben att det är endast EN bok av fyra som kommer behövas, resten är s.k REFERENSMATERIAL som vi verkligen inte behöver köpa. Jaha, då har man slängt ut 500 spänn i onödan.
Härmed ska jag återgå till mitt tidigare upplägg, köp böckerna EFTER kursen har startat för att få ett hum om vilka böcker som är vitkigast. För jag har hittills aldrig behövt alla böcker som jag köpt, vissa är oöppnade. Det här suger.

Jag vill ju ha så mycket pengar som möjligt till nöjen hehe.

Kommentarer
Postat av: Anna

Tips är att kolla litteraturlistan efter "allmäna verk" asså böcker som täcker lite om allt, så har du en bra grund.



Ta en dag och gå till bibblan och bläddra igenom böckerna för att se vilka som är värda att köpa, eller om ni bara ska läsa ett kapitel eller två; kopiatorn är din vän! :)

2010-01-21 @ 19:26:55
URL: http://alandstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0