sommaren med sofia

en riktig sommardag
först fick malin med mig på en promenad runt sjön imorse och det uppskattas alltid att bli meddragen för lite motion. sen kände vi att vi behövde kompensera de förlorade kalorierna så vi åkte till nora för "lite" noraglass. på vägen hem så svängde i först förbi usken och satte oss vid sjön för att filosofera i solen sen fick vi för oss att försöka hitta till kalkbrottet. vi irrade runt lite sen gick vi åt helt fel håll men hittade till slut, med lite hjälp.
Malin släppte av mig hemma och jag promenarade till ån för att möta upp pappa vid hans bättre begagnade nya båt, en träbåt som avger det där behagliga putt-putt-ljudet. vi puttrade omkring på lindesjön ett tag, hoppade av vid statoil och köpte med oss fika, det började spöregna så vi gömde oss under båtkapellet och fikade. sen blev det klarblå himmel och då la vi an vid strandpromenaden och gick till café oskar och tog en kall.
nu är jag hemma igen och funderar på att slåss lite med gurra

so long

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0