dagens gourmettips

jag har äntligen knäckt receptet för en lyckad köttfärssås
- släng i en jävla massa chili i en mixer tillsammans med en lök, 2 vitlöksklyftor och krossade tomater
- stek köttfärs och kräma i tomatpuré
- häll i den giftiga mixen och tillsätt den orangeaste cayennepepparen du kan hitta
- koka upp med lite matlagningsgrädde för att få en mild, förrädisk färg
styrkan kommer som ett paket på posten och överraskar dina smaklökar, som snabbt förlamas, och luras till att tro att de du äter är gott

över och ut

Kommentarer
Postat av: Jonto

Kan rekommendera en stor skvätt rödtjut för att få en fylligare smak. Hur gick tentan förresten?

2010-12-01 @ 19:33:22
Postat av: sofia

det tipset hade jag glömt, ska skriva upp det i min lilla receptbok.

tentan blev flyttat två veckor, antagligen hade många klagat på att det var omöjligt kort tid emellan det att vi fick resultatet till omtentan. där hade jag tur.

2010-12-01 @ 19:50:55
Postat av: Pappa

Ska prova, passar det till blodpudding.

2010-12-01 @ 21:00:58
URL: http://www.thomasvy.se
Postat av: Anna Tran

Hej Sofia :D

Det hände inte så mycket idag, Philip visade sig inte men jag ha hört rykte om att han visades igår och snygg som aldrig förr :( Typiskt att man inte ha 3:an!



P.S Vilket recept, d ska jag prova :D kram

2010-12-02 @ 00:07:46
URL: http://annatran.blogg.se/
Postat av: Anna Tran

oj, jag menar : Vilket recept!! D ska jag prova! :P

2010-12-02 @ 00:08:57
URL: http://annatran.blogg.se/
Postat av: sofia

Nej far, köttfärssås avnjuter man bäst till snabbmakroner =) blodpudding ska man aldrig blanda med annat än knaperstekt bacon.



2010-12-02 @ 12:05:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0