Aktivt

Idag vaknade jag redan kl 10 och i vanlig ordning så gav jag mig själv förslaget att ta en morgonpromenad innan frukost, och i en annan vanlig ordning så tackade jag nej till förslaget. Men så ringde telefonen och det var pappa i andra änden som också kom med det förslaget. jag övervägde noga men när han nämnde ordet kaffe och bulle så nappade jag. Vi tog en liten sväng runt Lindesjön, pappa med riktiga skor, vindjacka, mössa och ryggsäck. jag men mina icke vindtäta träningskläder. Men jag är hård, ända tills jag höll på att svimma halvvägs av blodsocker fall, då stannade vi och fikade, pappa testade sin nya kikare han fått på posten. Gick vidare, och väl inne i stan blev båda sugna på en till kaffe och en till bulle så vi stannade på Kingsgården som är mitt favvofik. Där satt vi och spanade, jag spanade på en lägenhet som Dan varit och kollat på och då såg jag några snubbar som var och kollade på dom. Pappa gav som förslag att vi skulle ställa oss utanför och skrika oanständiga saker så dom inte ville ha lägenheten. Vi avstog.
  Jag följde med in på bibblan där jag inte satt min fot sen högstadiet, då var jag jämt där och¨lånade skivor och brännde av dom, olagligt men billigt.
Nu ligger jag i sängen och väntar på Desirée och Kristina som ska komma och förgylla min vardag.
Pis

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0