Low budget food

Jag och Kristina sitter i skolan och hänger, vi har lång lunch och väntar på att Desirée ska bli klar med att sälja fucking studenfestbiljetter.  Studenfest imorrn alltså, tror inte att det blir något för mej, är inge sugen. Jag är ju inne i ett hälsostim om man bortser från min frukost som bestod av köttbullar med snabbmakaroner och mammas negerbollar. Jag och Kristina har nu lagt en ribba på att gå runt Lindesjön runt ungefär varenda skolmorgon fram till studenten. Och så ska det fortsätta, efter det,  jag ska bli en hälsoguru.
Fast då måste jag börja handla lite mer mat eftersom det ofta gapar tomt på önskade råvaror i kylskåpet, i morse fattades vaniljyoughurt, banan, mackor, mjölk, ägg och grapefrukt så jag hade inte ett enda frukostalternativ. Nån som kan komma på nått man kan äta till frukost utan alla dessa grejer?
Så jag fick alltså komponera ihop lite eget, inte så frukostaktigt men det gick ner.

Idag har jag planerat att ta en sväng till Örebro IGEN, måste byta lite saker innan det är försent, jag har ju inte tid någon annan gång i veckan. Bajs jag vill vara hemma och sova jag är trött!
Jag är hungrig men det är bjuds på lappkojs idag.
image168


Lapskojs är en maträtt som räknas som svensk husmanskost. Ordet kommer från engelskans lobs-cou(r)se med osäker betydelse och var en rätt som många sjömän föredrog. Svensk lapskojs innehåller vanligtvis saltat kött, potatismos och kryddor. / Wikipedia


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0