skrämmande

nu är jag tillbaka i lindesberg igen =)
fick en otrevlig start på morgonen när jag sitter och väntar på bussen in till centralen. de gick tydligen snett för nån tant  som skulle åka färdtjänst för dom hade ökat priset när hon skulle bli hämtad på vårdcentralen. hon står en meter ifrån mig och beklagar sig(skriker) i mobil till sin man. "jävla neger" och "kärringjävel" var ord som ekade i busskuren och gick rundgång i mitt huvud. tycker hon borde gå kurs i socialt beteende, ingen vill höra okända människors problem klockan 9 på morgonen. och ännu mindre vill man höra dom skrika jävla neger om stackars chauffören som var tvungen att meddela den trevliga damen om den oväntade prisökningen. han fick sig nog en redig avhyvling. så hon vägrar pka fördtjänst och ska istället ta bussen. men de slutar ju inte där. när vi hoppar på bussen så försöker jag få så långt avstånd som möjligt mellan mig och kärringen (förlåt) men ändå hör jag hennes gälla, anklagande röst då hon ska berätta för sin, säkert jätteintresserade, bussgranne om hennes hemska morgon.

men efter det så gick allt framåt, swebus var nästan tom så jag kunde ligga och sova på två säten utan att bli störd. när jag kommer hem till mor så är äntligen badrummet färdigrenoverat, som jag har längtat. det blev jättefint och jag var snabb med att kasta mig in i bastun för en rejäl omgång.

fis och godnatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0